close
轉自PTT 八卦版 21449篇
http://www.csie.ntu.edu.tw/~cshih/

Dear Visitors,

親愛的訪客,


The site is taken down as a way to humbly protest the lost of freedom of
speech and Liberty in Taiwan.

本站暫時關閉,作為臺灣失去言論自由和人身自由的卑微抗議。

I was questioned by a police on the street across NTU campus just because I
aimed my camera to a police on the street. No name tag on his uniform and no
identification for himself. Most importantly, I am not the only one.

我受到一名警察的盤問,只因為我在台大對街時,將我的相機對準了街上的警察。

他的制服上沒有姓名條,也沒有任何個人辨識。最重要的是,並不只有我一個受到盤

問。


If I have told you that Taiwan government works very hard to protect her
people,
I take it back.

如果我曾跟你說過臺灣政府很努力的保護她的人民,
我收回。

If I have told you that Taiwan is a democratic society,
I take it back.

如果我曾經告訴你台灣是個民主社會,
我收回。

If I have told you that we can always complain the President in public,
I take it back.

如果我曾經告訴你,我們總是可以在公眾場合抱怨總統,
我收回。 \
我收回。

If I have told you that Taiwan is a nice place to visit,
I take it back.

如果我曾經告訴你台灣是個值得拜訪的好地方,
我收回。

Very soon, visiting Taiwan will just experience what you have in Mainland
China.

很快的,拜訪臺灣的經驗就會跟你拜訪中國大陸一樣了。

Please accept my apology for any inconvenience.

如有不便,敬請見諒。

Nov. 5th, 2008.



沒什麼好說的
我已經沒有情緒了
arrow
arrow
    全站熱搜

    hoyushen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()